Keynote Youtube bij Utrechtse Communicatie Kring
06 oktober 2021 
in Blog
1 min. leestijd

Keynote Youtube bij Utrechtse Communicatie Kring

Uit de oude doos:

Lang geleden gaf ik een keynote Youtube bij de Utrechtse Communicatie Kring. Daarbij liet ik deze video zien:

Video online programma met Cor Bakker, Karin Bloemen en Nick Schilder

Centraal daarin kwam te staan hoe je Youtube in je communicatie mix een logische plek kunt geven om klanten te boeien, binden en laten betalen voor jouw waardevolle content.

Sinds 2009 is  mijn Youtube kanaal het meest bekeken Nederlandstalige gitaarles video kanaal. In totaal zijn mijn video’s tot op vandaag 4.500.000 minuten bekeken en is het aantal video’s dat bekeken is ondertussen de 2.500.000 overstegen.

Wat er allemaal met Youtube kan en hoe je het tot een converterend middel kunt inzetten, weten eigenlijk maar erg weinig mensen. Ook hoe je waardevolle data over je klanten kunt onttrekken en hoe je er potentiële klanten je ‘salesfunnel kunt intrekken is voor de meeste mensen nog een onbekend gebied.

Daarnaast staan maar weinig professionals erbij stil hoe Youtube als video kanaal kan bijdragen aan je creatieve ontplooiing. Immers; doordat je niet te maken hebt met beperkingen van uitgevers kun je direct je eigen content plaatsen en in contact komen je doelgroep.

In de Keynote liet verder laten zien dat Youtube een belangrijk onderdeel van je content strategie kan zijn, waarbij je niet alleen je eigen content kunt produceren, maar ook bestaande content kunt hergebruiken en beter nog, content van anderen kunt cureren (hergebruiken).

Over de schrijver
Michel Penterman maakte de afgelopen jaren furore met zijn online cursussen en passieve inkomsten stromen op basis van de 4 urige werkweek. Meer dan 13 jaar online ervaring en meer dan 25 jaar ondernemers- en levenservaring heeft hij nu ingezet om andere experts te helpen meer en leukere verdiensten te realiseren met hun kennis. Vaak in een drietraps raket: 1) online presence optimaliseren 2) een eigen online programma maken 3) opschalen met online marketing, guerilla marketing, crowdfunding, investeerders en groeien met complementaire partners
Reactie plaatsen
Ontvang nú de belangrijkste tips in je mail en Shine Like a Star!