Uit de oude doos:
Lang geleden gaf ik een keynote Youtube bij de Utrechtse Communicatie Kring. Daarbij liet ik deze video zien:
Video online programma met Cor Bakker, Karin Bloemen en Nick Schilder
Klanten boeien, binden en laten betalen
Centraal daarin kwam te staan hoe je Youtube in je communicatie mix een logische plek kunt geven om klanten te boeien, binden en laten betalen voor jouw waardevolle content.
4.500.000 minuten air time via Youtube
Sinds 2009 is mijn Youtube kanaal het meest bekeken Nederlandstalige gitaarles video kanaal. In totaal zijn mijn video’s tot op vandaag 4.500.000 minuten bekeken en is het aantal video’s dat bekeken is ondertussen de 2.500.000 overstegen.
Youtube in je salesfunnel
Wat er allemaal met Youtube kan en hoe je het tot een converterend middel kunt inzetten, weten eigenlijk maar erg weinig mensen. Ook hoe je waardevolle data over je klanten kunt onttrekken en hoe je er potentiële klanten je ‘salesfunnel kunt intrekken is voor de meeste mensen nog een onbekend gebied.
Creativiteit ontplooien met Youtube
Daarnaast staan maar weinig professionals erbij stil hoe Youtube als video kanaal kan bijdragen aan je creatieve ontplooiing. Immers; doordat je niet te maken hebt met beperkingen van uitgevers kun je direct je eigen content plaatsen en in contact komen je doelgroep.
Youtube en content strategie
In de Keynote liet verder laten zien dat Youtube een belangrijk onderdeel van je content strategie kan zijn, waarbij je niet alleen je eigen content kunt produceren, maar ook bestaande content kunt hergebruiken en beter nog, content van anderen kunt cureren (hergebruiken).