arrow_drop_up arrow_drop_down
16 januari 2017 

Gebruik maken van Growth Hacking principes

[vc_row][vc_column][vc_column_text]De laatste tijd ben ik me meer gaan verdiepen in het fenomeen Growth Hacking. Natuurlijk doe ik dat zelf al geruime tijd op individuele basis, maar ook in grote organisaties is het van toepassing en kan het zinvol ingezet worden. Daar is het wel een hele andere tak van sport, een ingewikkeldere tak van sport moet ik zeggen.

Wil je geïntroduceerd worden in de beginselen van Growth Hacking? Hieronder vind je mijn notities.

Bekijk deze video:[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=ajccEoAhfmc”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Termen die mij aanspreken:

OPN – gebruik maken van Other People Network met voorbeelden van Dropbox
Creative Marketing – het is vooral creatief omgaan met marketing
Subversiveness – Ontwrichtend, ondermijnend

“A/B testen is als flossen: je weet dat je het moet doen, je doet het niet, en als je het moet doen, begint je tandvlees te bloeden omdat je niet geflost hebt. ;-)”

Of deze funnel:
Acquisition (bezoek naar je site)
Activation (bezoekers een fantastische ervaring geven)
Retention (ervoor zorgen dat bezoekers terugkomen)
Revenue (hoe verkoop je het product aan de bezoekers)
Referral (hoe zorg je ervoor dat anderen voor bezoek aan jouw site zorgen?)

Denk aan namen als Brian Balfour’s Head of Growth Skillset

Er is veel geleend van ‘Lean Startup’

Adaptable – expandable – Easy to implement

De loop is:
Brainstorm -> prioriteiten stellen -> design tests / experiments -> Execute -> analyze -> brainstorm

There are no failures, als iets mislukt leer je ervan. Veel experimenten mislukken maar juist die dingen die wel lukken, zijn ‘growth hacks’.

Growth Hacking boeken
Hieronder een lijstje van Growth Hacking boeken:
https://www.bol.com/nl/p/growth-hacker-marketing/9200000025548313/
https://www.bol.com/nl/p/the-lean-startup/1001004011646750/

en natuurlijk het boek van Seph Fontane Pennock
De Lean Website

Kanaal keuze

Je kanaal kies je aan de hand van onderstaande Brass Methode; beperk je tot 3 kanalen die je goed kunt bedienen.

First User Experience

Een ander statement: besteed 15% van je resources aan je ‘First User Experience’.

  • toon je kern waarde binnen 5 seconden aan een bezoeker
  • gebruik vervolgens de “principles of persuasion” (scarcity, urgency, social proof, authority, reciprocity, commitment, liking
  • onderzoek de harde data die je hebt, zoals die van Google Analytics (wat gebeurt er op je website)
  • gebruik vervolgens je softe data, zoals usability test
  • Maak hieruit een hypothese, maak daar een test van, optimaliseer deze met A/B tests.

En nog een mooie quote:

“Education is the most powerful weapon which you can use to change the world…”

..Growth Hancking is th 2nd”

Hieronder nog een video van Sean Ellis, professioneel Growth Hacker en voormalig ‘Head of Growth’ bij Dropbox.

Wil je goede ideeën krijgen? Dan kun je ze op GrowthHacking.com vinden![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Over de schrijver
Michel Penterman maakte de afgelopen jaren furore met zijn online cursussen en passieve inkomsten stromen. Meer dan 10 jaar online ervaring en meer dan 30 jaar ondernemers- en levenservaring heeft hij nu ingezet om andere experts te helpen meer en leukere verdiensten te realiseren met hun kennis.
Reactie plaatsen

Een week lang tips over de 4 urige werkweek!

Meld je aan en ontvang een week lang vrijblijvend tips hoe jij je 4 urige werkweek kunt starten!