Page content

article content

Growth Hacking deel 2: denken vanuit marktsegmenten en value propositions

Gitaarles.nl wordt als case in het opleidingstraject ‘Marketing Intelligence & Technology van partner Bammboo meegenomen. 10 professionals krijgen 6 weken de tijd om aan de hand van data een goed groeimodel uit te rollen. Vandaag deel 2

Kennismaken met de professionals

Vandaag startte het MIT programma van Bammboo en maakte ik kennis met de trainees. Wat een leuke, inspirerende groep jonge mensen! Top dat zij de komende weken gaan kijken hoe ze de doelstelling: 300% omzetstijging voor zich zien.

Bij het invullen van het Busisess Model Canvas vielen mij meteen een paar dingen op:

  • ik heb geen duidelijke gedefinieerde klantengroep. Feitelijk richt ik me op iedereen met één propositie. Ik moet dus duidelijker weten op wie ik me ga richten
  • als je dat koppelt aan value propositions, kun je het aanbod afstemmen op de doelgroepen die je in gedachte heb
  • bij de Key Resources viel me op dat ik vooral de main key resource ben
  • bij de revenue stream zie je dat er maar één bron van inkomsten is: het totaal pakket verkopen en dan houdt het feitelijk op
  • voor verdere groei zullen ze dus met een aantal voorstellen moeten komen waarin bovenstaande punten eerst getest worden op aanwezige data en klantonderzoek voordat we het aanbod gaan veranderen.

Een nogal andere benadering dan de ‘gut feeling’ die ik praktiseer.

Daarnaast stelde de trainees goede vragen die me ook aan het denken zetten. Waarin onderscheid ik me? Wat maakt mijn lessen anders dan die van anderen? Waarom ben ik niet internationaal gegaan?

Allemaal vragen die me aan het denken hebben gezet en ondertussen ook al tot actie aangezet hebben.

Hierover lees je in de andere post!

Comment Section

0 reacties op “Growth Hacking deel 2: denken vanuit marktsegmenten en value propositions

Plaats een reactie


*


Phoenix WebsitePhoenix Website