Page content

article content

Automatiseren: bezint eer ge begint

Natuurlijk denk je bij het maken van een online cursus en het opbouwen van een passief inkomen meteen aan ‘automatiseren’. Want dat lijkt het toverwoord.

Toch vind ik dat je niet meteen moet beginnen met automatiseren.

Je moet je online programma wat mij betreft zo inrichten dat je de processen altijd alsnog goed kunt automatiseren. Maar het is belangrijker dat je daar niet meteen mee begint. Althans, het hoeft niet, want het betekent ook dat je je meteen aan kosten gaat verbinden.

Dus… is het handig als je eerst ‘de thermometer in de markt steekt’ en kijkt of je dienst op product ├╝berhaupt wel gaat verkopen.

Je maakt dus eerst je product verkoop-klaar. Dat wil zeggen, je produceert de content, en maakt het consumeerbaar. Je ontwerpt je visuals (plaatjes, E-book cover, uitingen op social media en je maakt een landingspagina.

Dan ga je los met het eerste deel van je funnel:

1) mensen bereiken
2) genoeg interesse bij hen wekken om je site te bezoeken
3) je proefles laten downloaden en in ruil een email adres krijgen
4) voor gevorderden: ‘retargeting’ aan zetten

Met de proefles of een andere vorm van ‘proefrit’ krijgt de klant gevoel bij jouw product.

Indien hij/zij daarna overweegt je product aan te schaffen, kun je je lesprogramma handmatig gaan aanbieden in eerste instantie.

Mocht je genoeg aanmeldingen krijgen, dan kun je overgaan tot je automatiseringsslag.

Deze werkwijze scheelt je zeker in het begin een hoop geld en gedoe. Mocht je product niet gaan lopen, dan hoef je al dit werk ook niet te gaan doen.

Ik hou mezelf altijd het volgende voor:

1) does it scale?
2) does it sell?
3) start producing!
4) start selling
5) start automation

In deze periode kun je overigens ook prima nog met prijzen experimenteren.

Comment Section

0 reacties op “Automatiseren: bezint eer ge begint

Plaats een reactie


*


Phoenix WebsitePhoenix Website